• Poznaj zdrowe oleje roślinne tłoczone na zimno

  • parametry

Szukasz wysokojakościowego oleju do smażenia lub wypieków? Potrzebujesz dobrej bazy do deserów? Doskonałym wyborem będzie olej kokosowy bio. Nie od dziś wiadomo, że nadaje się do wszechstronnego użytku. Jeśli zależy Ci na wyjątkowych produktach, jesteś na dobrym tropie.

Wybór oleju nie jest taką łatwą sprawą. Dlaczego? Przed zakupem warto dowiedzieć się, w jaki sposób jest on pozyskiwany i jakie jest jego dokładne przeznaczenie. Niektóre oleje kompletnie nie nadają się do obróbki termicznej, np. olej lniany czy z pestek dyni, za to doskonale sprawdzą się na zimno – w sałatkach, na kanapce czy jako dodatek do warzywno-owocowych koktajli.

W naszym sklepie internetowym znajdziecie szeroki wybór olejów roślinnych pozyskiwanych z certyfikowanych ekologicznych upraw. Są to zarówno oleje rafinowane, jak i nierafinowane, różniące się nieco przeznaczeniem, właściwościami zdrowotnymi czy smakiem i zapachem.

Swego czasu zapanowała prawdziwa moda na olej kokosowy, a wokół jego właściwości wyrosło wiele mitów. Jak zdrowy jest olej kokosowy? Jakie jego odmiany warto kupować?

Jak wybrać olej kokosowy?

Olej kokosowy pozyskiwany jest poprzez tłoczenie i rozgrzanie twardego miąższu orzechów palmy kokosowej. W zależności od warunków tłoczenia możemy zakupić produkt nierafinowany albo rafinowany. Kokos zawiera w składzie kwasy nasycone i nienasycone, w tym witaminy z klasy: B2, B6, E i C, kwas foliowy oraz cenne dla zdrowia minerały. W temperaturze pokojowej tłuszcz ma postać stałą o białym kolorze. W wyższej – jest przezroczysty. Stan skupienia kompletnie nie wpływa na jego właściwości.

Olej kokosowy nierafinowany jest droższy, ale bogatszy w składniki odżywcze. Jego smak jest intensywniejszy, a kokosowy zapach bardziej wyczuwalny. Doskonale sprawdzi się do przygotowania domowej granoli, podsmażenia naleśników czy podprażenia płatków migdałowych, nadając im delikatny, kokosowy posmak.

Rafinowany tłuszcz kokosowy jest tłoczony w wysokiej temperaturze i finalnie pozbawiony prozdrowotnych właściwości. Lepiej znosi wysokie temperatury, więc nadaje się do smażenia, choć nie zaleca się spożywania go często.

Poprzez wsparcie układu odpornościowego i pozytywnego wpływu na poziom cholesterolu w ciele olej kokosowy bio ma dobry wpływ na zdrowie. Przyczynić się może do redukcji tkanki tłuszczowej, przez to, że szybko syci dzięki dużej zawartości błonnika w składzie.

Ma właściwości pielęgnacyjne, nawilżające, antybakteryjne i odżywcze. Stosuje się go w kosmetologii do zwalczania problemów skórnych, olejowania włosów czy jako balsam do ciała. Świetnie nadaje się do pieczenia ciast czy w formie dressingu do ulubionej sałatki.

Jak każdy olej, tłuszcz kokosowy należy spożywać i stosować rozsądnie. Wybierając olej kokosowy sięgaj po produkty bio lub z certyfikowanych upraw ekologicznych, by mieć pewność ich wysokiej jakości i składu wolnego od zanieczyszczeń.